Szanowny Kliencie, jeżeli znalazłeś się na tej stronie, oznacza
to, że najprawdopodobniej coś poszło nie tak w realizacji zamówienia i nie jesteś
zadowolony z dokonanego zakupu. Nie ma jednak powodów do zdenerwowania! Nasza
firma szanuje Twoje prawa. Poniżej zamieściliśmy informacje, które pozwolą Ci
szybko i wygodnie złożyć reklamację lub dokonać zwrotu towaru w ramach
odstąpienia od umowy.
Informacje dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od umowy
Zgodnie z aktualnymi przepisami prawnymi, mają Państwo prawo odstąpić od
niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym
weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik
i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas
(SAM-NET Rafał Kochanowski, ul. Drzewna 2, Lisi Ogon, 86-065 Łochowo) o swojej
decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia
(na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie
jest to obowiązkowe.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo
informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy
przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie
otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem
dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia
innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas),
niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym
zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od
niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów
płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że
wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie - w każdym przypadku nie
poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do
czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej.
Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz niezwłocznie, a w każdym razie nie
później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od
niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed
upływem terminu 14 dni.
Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z
korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Zwroty towaru przyjmujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 8-15.
Pobierz formularz odstąpienia od umowy w PDF
Informacje dotyczące oświadczenia o skorzystaniu z rękojmi przez konsumenta
(reklamacje)
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, ponosimy wobec Państwa odpowiedzialność
na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym za wady fizyczne i prawne.
Macie Państwo po wykryciu wady prawo:
- złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny
-
złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, ale nie wtedy kiedy wada jest
nieistotna
- żądać wymiany rzeczy na wolną od wad
- żądać usunięcia wady
W ciągu 14 dni ustosunkujemy się do Państwa oświadczenia lub żądania.
Jesteście Państwo zobowiązani dostarczyć rzecz wadliwą na nasz koszt na adres
(SAM-NET Rafał Kochanowski, ul. Drzewna 2, Lisi Ogon, 86-065 Łochowo) a jeżeli
dostarczenie rzeczy przez Państwo byłoby nadmiernie utrudnione (np. ze względu na
rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania) obowiązani jesteście udostępnić nam
rzecz w miejscu, w którym się znajduje.
Koszty wymiany lub naprawy ponosi my, za wyjątkiem przypadku, jeżeli rzecz
wadliwa została zamontowana. Wtedy zobowiązani jesteście Państwo ponieść część
związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy. Macie Państwo
alternatywnie prawo żądać od nas zapłaty części kosztów demontażu i ponownego
zamontowania, ale do wysokości ceny rzeczy sprzedanej.
Odpowiadamy z tytułu rękojmi jeśli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed
upływem dwóch lat od momentu wydania Państwu rzeczy, a jeżeli przedmiotem
sprzedaży była rzecz używana roku od momentu jej wydania. Państwa uprawnienie
jest ograniczone w czasie do roku, licząc od dnia stwierdzenia wady jednak nie
upływa wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu wydania Wam rzeczy, a
jeżeli przedmiotem sprzedaży była rzecz używana przed upływem roku od momentu
wydania Wam rzeczy. Wyjątkiem jest sytuacja kiedy określony przez nas lub
producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat
od momentu wydania Wam rzeczy. Odpowiadamy wtedy z tytułu rękojmi za wady
fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu.
Odpowiedzialność za wady prawne jest w istocie taka sama, a czas na zgłoszenie
biegnie od momenty dowiedzenia się o wadzie, a okresy przedawnienia od
uprawomocnienia się orzeczenia w sprawie rzeczy dotkniętej wadą prawną.
Zagadnienie rękojmi jest niezwykle złożone i zachęcamy do zapoznania się z
Kodeksem cywilnym i stronami UOKiK i organizacji konsumenckich opisujących
dokładnie i obrazowa Państwa uprawnienia. Nasz sklep działa w zgodzie z prawem i
szanuje prawa konsumentów, więc informacje prawne, które tam znajdziecie będą
również miały zastosowanie w zakresie umów z nami.
Zachęcamy do zadawania wszelkich pytań na adres: info@salonmeblowy.net.
Pobierz formularz reklamacji w PDF
PLATFORMA ODR
Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma
internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i
przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).
Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z
punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do
pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z
internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.